مسابقات آفرود
پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

مسابقات آفرود شیوه ای از مسابقات اتومبیلرانی هستند که در پیست های مخصوص که دشواری های رانندگی در طبیعت را شبیه سازی کرده اند، برگزار می شوند. در مسابقات آفرود از خودروهای شاسی بلند (SUV) که برای این گونه مسابقات اتومبیل رانی مناسب هستند استفاده می شود. مسابقات آفرود را می توان از طرفی میدان رقابت خودروسازان بزرگ مانند جیپ، تویوتا، نیسان، میتسوبیشی و لندرور دانست. این شرکت ها مسابقات حرفه ای و بین المللی آفرود را فرصت مناسبی برای معرفی توانایی ها و ویژگی های جدیدترین محصولاتشان می دانند، تا با نمایش قدرت و سرعت و تکنولوژی های ماشین های آفرود، مشتریان بیشتری بدست آورند. با گروه طبیعت گردی و آفرود دامونا همراه شوید تا به صورت کامل با نحوه برگزاری و قوانین مسابقات آفرود آشنا شوید.

مسیرهای مسابقات آفرود

مسابقات آفرود معمولا در مسیرهای ناهموار شنی و کویری، مسیرهای صخره ای و مسیرهای خاکی و گلی برگزار می شود. پیمودن اینگونه مسیرها سخت می باشد و برای برنده شدن در مسابقات آفرود علاوه بر قدرت موتور بالا و توان جعبه دنده و قدرت شاسی، بایستی راننده از مهارت فراوان و آمادگی بدنی لازم و قدرت تصمیم گیری سریع برخوردار باشد.

نکته مهمی که در رابطه با مسابقات آفرود می بایست در نظر گرفته شود این است که نباید مسیرهای بکر طبیعی را با مسیرهای مسابقه اشتباه گرفت. بسیار مهم است که مسابقات آفرود در پیست های مخصوص برگزار شود تا علاوه بر جلوگیری از تخریب محیط زیست، در صورت وقوع هر گونه مشکل، امکان امدادرسانی ساده تر و در دسترس تر باشد.

مسیرهای مسابقات آفرود بسیار پر پیچ و خم و طولانی می باشند و اگر شما قصد عضویت در گروه‌های آفرود یا شرکت در تورها و مسابقات آفرود را دارید، بهتر است ابتدا اقدام به تهیه و نصب تجهیزات و لوازم یدکی آفرود کنید.

مسابقات آفرود

تجهیزات مورد نیاز در مسابقات آفرود

الزاما داشتن یک خودروی شاسی بلند و دو دیفرانسیل برای رانندگی در مسیرهای پر پیچ و خم خارج از جاده، شرایط را برای شرکت در مسابقات آفرود فراهم نمی آورد. باید اتومبیل خود را با لوازم یدکی مخصوص آفرود مجهز کنید و توصیه می شود که  به هیچ وجه قبل از تجهیز اتومبیل خود وارد تور‌ها و مسابقات آفرود نشوید. در اولین گام باید اتومبیل خود را دستخوش تغییراتی کنید تا مناسب گذر از مسیرهای دشوار تورهای آفرود شود. یکی از این تغییرات، افزایش ارتفاع و تنظیم جلوبندی خودرو است. دلیل اینکه باید ارتفاع خودرو را برای آفرود تغییر داد این است که شما همیشه با مسیرهای خاکی مواجه نیستید و در بسیاری از مسابقات باید بتوانید از مسیرهای آبی و گلی نیز گذر کنید. برای این کار از کیت های تنظیم ارتفاع اتومبیل آفرود استفاده می کنند که شامل فنر‌ها و کمک فنر‌های مخصوص می‌شود و با آن‌ها قادر خواهید بود بر اساس نیازتان و ویژگی های مسیر‌های آفرودی، اقدام به افزایش یا کاهش ارتفاع اتومبیل کنید. این کیت ها علاوه بر افزایش ارتفاع خودرو باعث تقویت جلوبندی و سیستم تعلیق اتومبیل می شوند.

چند نکته دیگر

توجه کنید که تایرها حتما از نوع آفرود و با عاج های مناسب باشند تا بتوانند از مسیرهای سخت و خشن عبور کنند. از سلامت تایرها و لاستیک یدک خود اطمینان حاصل کنید و در صورت امکان خودروی خود را به وینچ winch مجهز کنید. قبل از شروع قلاب های جلو و عقب اتومبیل را چک کنید. همیشه جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش نشانی، آب به میزان مورد نیاز برای هر نفر، چراغ قوه، طناب یدک‌کش، جعبه ابزار خودرو و مجموعه‌ای از تسمه‌ها و فیلترها را با خود به همراه داشته باشید.

برای شرکت در مسابقات آفرود می توانید با گروه طبیعت گردی و آفرود دامونا تماس بگیرید. همچنین با مراجعه به فروشگاه آنلاین محصولات آفرود دامونا می توانید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات آفرود را تهیه کنید.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: